Jsou veškeré novinky skutečně vylepšením?

Blíží se Vánoce a tak se na nás ze všech stran hrnou reklamy snažící se nás přesvědčit, že zrovna ten jejich výrobek je vhodným dárkem prakticky pro každého. Často se jedná o vylepšení stávajícího modelu. Musíme se ale ptát, zda jsou tato vylepšení opravdu přínosná.

Týká se to především elektroniky, od mobilních telefonů po holicí strojky, automobilů a zubních kartáčků. Zde je totiž největší prostor pro přidávání nejrůznějších funkcí. Mnohdy se však člověk nestačí divit, co vše si výrobci dokážou vymyslet.novinky se na nás hrnou ze všech stran

Někdy totiž přidané funkce postrádají smysl. Příkladem může být nový zubní kartáček, který vám ukáže, zda moc tlačíte na zuby. Zde je několik problémů. Především neukáže, když tlačíte málo, což bývá obzvláště u dětí větší problém. Dalším je samotné umístění světelné signalizace, která je na vrcholu držadla. Při čistění zubů ji tedy špatně uvidíte, pokud se tedy nebudete celou dobu dívat do zrcadla.

Navíc je dobré poznamenat, že pokud si čistíme zuby příliš velkou silou, pocítíme to sami. Nehledě na to, že každý potřebuje trochu jiný tlak, neboť má jinak citlivé zuby i dásně. Přesto se tento kartáček prodává, a to za dost velkou cenu.

Dalším příkladem může být přidávání dalších a dalších čoček fotoaparátů do mobilních telefonů. Ano, lidé je často používají místo fotoaparátu, a většina dnes umí dělat pro běžného člověka opravdu kvalitní fotky. Ovšem skutečně jsou nutné tři čočky?
některé nové funkce mobilních telefonů jsou prakticky zbytečné
Jak je vidět, ne všechny novinky Praha.jumpark jsou opravdu smysluplné a často nemá smysl kvůli nim měnit starý model.

Přesto existují i vylepšení, která mají smysl. Příkladem jsou automobily se stále úspornějšími motory, šetrnějšími k životnímu prostředí. Zde se vyplatí připlatit si a vyměnit model za nový. Je však třeba se nejprve zamyslet, zda toto vylepšení vůbec využijete. Mnoho nových funkcí je takových, které běžný člověk při normálním provozu prakticky nepoužije. Kupovat si nový model jen kvůli nim je tedy zbytečnost.

Jak je vidět, je potřeba ke všem novinkám na trhu přistupovat se selským rozumem a nedat se ovlivnit reklamou. Jen tak máte záruku, že nebudete mít doma věc, kterou prakticky nevyužijete a kterou by v pohodě nahradil starší model.