Peugeot Boxer kraluje mezi vozy ve své třídě

České silnice brázdí čtyři nejžádanější užitkové vozy: Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Ford Transit a Citroën Jumper.
Peugeot Boxer v konkurenci obstál na výbornou. Je to dodávka, kterou pořídíte buď jako užitkový model, nebo je upravena do verze microbusu. Oblíbený robustní stroj s motorem vpředu, který vůz dobře vede i v obtížných terénech s nezatíženým nákladovým prostorem, a to i na zasněžených silnicích, si slova chvály určitě zaslouží. Na to, že se jedná o tranzitní vozidlo, je pohodlí řidiče a zbytku posádky srovnatelné s osobními auty. Nejde tedy jen o strohý model bez patřičné výbavy. Sedadla jsou velmi pohodlná, palubní deska s velkým displejem je přehledná, autorádio a klimatizace jsou další faktory, které zpříjemní náročný pracovní den řidičů přepravních firem.
oprava silnice

Boxery na silnicích pouze se vznětovými motory

Výroba prvních modelů Boxeru začínala s více dieselovými motorizacemi. Zajímavé je, že se se zážehovými motory vůbec nepočítalo. Ovšem i ten nejslabší nafťák zastane poměrně slušnou práci. Nejslabší motor totiž zvládne táhnout vůz silou 100 koní, což je 74 kW. Nejmenší objem válců je 2 litry a nejsilnějším motorem je naopak třílitrový šestiválec V6 Hdi o výkonu 130 kW. Vhodným optimálním kompromisem se ukázal model 2.2 Hdi s výkonem motoru 96 kW, propojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Kupodivu má tento vůz i nízkou spotřebu.
silnice v tunelu
Nákladový prostor je skutečně obrovský, vejde se do něj necelých 15 kubíků zboží, nebo nábytku při stěhování, chcete-li, což je přibližně pět navrstvených palet vedle sebe. Vás by však měl zajímat především technický stav vozu, nákladový prostor může být sice používáním po nějaké době značně opotřebovaný, to ale nehraje zásadní roli. Podstatný je stav hnací a hnané jednotky, podvozku, a elektrické instalace.

Užitkové vozy trpí nešetrným zacházením

Nákup ojetiny užitkového auta ale nese s sebou vždy určité nepříjemnosti a rizika. Užitkový vůz, a přiznejme si, že i Boxer, zažije v provozu opravdu dost. Záleží pochopitelně na tom, jaký řidič s ním jezdil, ale ne každý se k vozu chová jako k domácímu mazlíčku. U Boxerů bývají nadměrně opotřebované vstřikovače a turbodmychadla. Zvlášť u přepravních služeb, kdy se u krátkých tras motor častěji vypíná a zapíná bez patřičného dochlazení. Potíže nastanou po delší době i s čepy předních náprav a ložisky kol.
modré nákladní auto
Neměli byste podcenit ani funkčnost elektrických rozvodů, včetně klimatizace, a jednou z nejdůležitějších věcí vůbec je kontrola výfukového systému. Sem patří i katalyzátor a filtr pevných částic. Na jejich činnost má vliv především častá koroze, a pokud není v pořádku katalyzátor, vždy se bude jednat o větší investici do opravy.

Peugeot Boxer kraluje mezi vozy ve své třídě
4 (80%)1