Dáte si na svačinu brokolicové klíčky?

Jestliže si vybíráte, jaký druh semínek na klíčení zvolit, pak by vaší pozornosti jistě neměly ujít ani brokolicové klíčky. Obsahují mnoho příznivých látek pro lidské zdraví a mimo mnoha cenných vitamínů také látky, které zvyšují odolnost lidského organismu vůči rakovině. Navíc, jsou velice chutné a zajímavě zpestří váš jídelníček.

naklíčená vojtěška setá

Nicméně, ať už si zvolíte libovolný druh semínek, tak je jisté, že konzumace mladých výhonků rostlin vašemu tělesnému zdraví jednoznačně prospěje. Všechny mladé výhonky obsahují celou řadu prospěšných vitamínů, minerálů, enzymů a stopových prvků, jaké v tak hojném zastoupení nikde jinde nenajdete. Takže když nebudete volit konkrétní druhy semen podle obsahu potřebných látek, můžete si je vybírat třeba podle vašich chuťových preferencí, podle zajímavé barvy anebo konzistence. Hrst křupavých klíčků denně utuží vaše zdraví a zpestří váš jídelníček.

Vždyť i jako surovina v kuchyni mohou být mladé výhonky rostlin doslova požehnáním. Všichni ti, kteří rádi experimentují s vařením a přípravou jídel obecně, v nich najdou nevyčerpatelný zdroj nových chutí, který obohatí každé jídlo teplé i studené kuchyně. Vlastně záleží pouze na vaší vlastní fantazii, jak klíčky v kuchyni využijete – můžete je přidat do polévky, pomazánky, salátu anebo z nich vytvořit originální přílohu hlavního jídla. Školákům jistě zachutnají jako součást obložené bagety anebo je můžete použít k večernímu mlsání u televize – takové křehké a šťavnaté pochoutce nikdo neodolá.
klíčky ředkvičky

A to vše vás bude stát jen minimum námahy a skoro žádné peníze, neboť hromadu klíčků si můžete bez nejmenších potíží vypěstovat i na malém kousku místa na okenním parapetu, kam umístíte nádobu s klíčícími semínky. Ty ke svému správnému vývoji nepotřebují nic víc, než dostatek vody, tepla, a také světla, které iniciuje fotosyntézu a asimilaci důležitých látek. A za pár dní si na své úrodě pochutnáte.